Start webshoppen på ikonet på skrivebordet. Hvis ikke du har en genvej på skrivebordet, se da vejledning til, hvordan du opretter en genvej.
Skriv dit Brugernavn og din Adgangskode, fx:
Brugernavne: Valmuen
Kode: xxxxx
Tryk på ’Login’.
Du kan oprette din egen kode til Dankost Webshop ved tryk på ’Ny bruger’ og herefter indtaste den invitationskode, som du har fået udleveret fra Centralkøkkenet.
Har du ikke invitationskoden, kan den oplyses ved henvendelse til køkkenet.
Tryk på ’Bestil varer’:
I øverste højre hjørne kan du se, hvilket brugernavn og hvilken kunde, du er logget på som.
Klik på de dobbelte pile ved kalenderen, til du når den uge/dato, du skal bestille varer til:
Der er ikke bestilt på denne bestillingsliste. Du kan stadig nå at bestille.
Der er bestilt på denne bestillingsliste. Du kan stadig nå at bestille.
Der er ikke bestilt på denne bestillingsliste. Deadline er overskredet.
Der er bestilt på denne bestillingsliste. Deadline er overskredet. Du kan stadig se bestillingen.
Bemærk, at datoen viser leveringsdagen:
Tryk på bestillingslisten til varm mad:
Skriv det ønskede antal i ’Mængde’ – feltet.
Hop til næste felt med Tabulatorknappen
Er tallet i mængdefeltet blåt , kan du blot skrive ny mængde, og det blå bliver slettet.
Er tallet ikke markeret med blåt , skal du være opmærksom på at slette 0´ et, da du ellers som her vil få 20 i stedet for 2.
Du har mulighed for at gemme som skabelon
Næste gang, du bestiller kan du så udfylde fra skabelon .
Bemærk tallene fra skabelonen kan ændres, før du trykker ’Godkend’
Når du har trykket ’Godkend’, vil du komme tilbage til kalenderen, og du vil se denne besked på din skærm:
Et flueben i feltet ’Ingen levering denne dato’ er en besked til køkkenet om, at det er korrekt, at afdelingen ikke ønsker varer fra denne bestilling på denne dato:
BEMÆRK: Fluebenet gælder udelukkende denne bestillingsliste.
Du kan nu gå videre til næste bestilling.
Når du er færdig med at bestille mad, så husk at trykke på:
Har du brug for at se tidligere bestillinger, kan du gå i ’Ordrehistorik’ og vælge den ønskede dato i kalenderen. Du kan vælge en periode på op til 2 mdr.:
Du vil se en oversigt over dine bestillinger, som du kan åbne. På listen vil du se, at deadline for disse bestillinger er overskredet
Link til video guide:
Har du problemer med at bestille mad?
Kontakt:
Mette Sinkbæk Tlf. 24633204 mail: Imesi@rebild.dk
Hun kan hjælpe dig igennem processen.