Hvis borgeren ikke er i stand til selv at stå for madlavningen, og ikke kan transportere sig hen til et spisested, kan borgeren visiteres til at få maden bragt ud.
Efter visitation kan borgeren kan frit vælge mellem to godkendte leverandører i kommunen til madudbringning:
Man kan læse mere om Madservice Kronjylland HER og HER
Man kan læse mere om Det Dansk Madhus HER
Varmluftovn indstilles på 125° – almindelig ovn indstilles på 140°
Borgeren kan få ugentlig hjælp til bestilling af dagligvarer, hvis borger eller borgers pårørende ikke kan klare det selv.
Denne form for hjælp omfatter:
Kun i ganske særlige tilfælde kan der hentes varer hos den handlende, som f.eks. i forbindelse med udskrivning fra sygehus
I vurderingen tages udgangspunkt i familiens samlede situation, herunder om der er voksne børn og/eller rask ægtefælle/samlever, der kan varetage opgaverne.
Der visiteres efter Kvalitetsstandarderne på ældreområdet, Randers Kommune.
Der kan være mange årsager til, at man har behov for hjælp til at spise og drikke. Derfor er det vigtigt, at årsagen afdækkes og den rette hjælp bliver tildelt.
Læs hvilken hjælp Randers Kommune tilbyder HER
Find ud af mere om hjælp til dysfagi, omsorgstandpleje, træning og hjælpemidler på siden Tværfagligt samarbejde HER
Visitationsenheden
Regimentvej 10, Indgang 16F
8930 Randers NØ
Telefonisk kontakt på afdelingens hovednummer: 8915 2550
Mandag-fredag: 8.00-12.00.
OBS: Hjælpemiddelterapeuterne træffes ikke pr. telefon om onsdagen.
E-mail: visitation@randers.dk
(e-mails må ikke indeholde følsomme personoplysninger)
Sikker-mail: Sikker_sundhedogaeldre@randers.dk
Henvendelse til Madservice Kronjylland kan ske på telefon 8915 8650
Mandag til torsdag mellem kl. 8-15 og fredag mellem kl. 8-14
Eller på mail
madservice.kronjylland@randers.dk
Køkkenet er lukket i weekenden og på helligdage.
Spis i caféen – link til cafeerne